***   ترویج تفکر علمی و تخصصی حمل و نقل و ترافیک و استفاده از تجارب سایر کشورها ***

مزایای عضویت در سایت

elektronik sigara elektronik sigara ukash ukash zirkonyum diş satış ve resmi sitesi zirkonyum diş

ورود اعضا



امروز

جمعه, 02 تیر 1396

بانک اطلاعات تخصصی

پروژه ملی مسیر

خرید یکپارچه بلیت سفرهای برون شهری

اعضای آنلاین

ما 60 مهمان آنلاین داریم
 
طرح جامع حمل و نقل کشور (1382) مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل

طرح جامع حمل ‌و نقل به عنوان اساس اقدامات دراز مدت بخش حمل ‌و نقل دارای اهمیت و حساسیت بسیاری است و آثار گسترده‌ای در كل كشور از ابعاد مختلف خواهد داشت و باعث غنی و علمی شدن هرچه بیشتر تصمیمات و برنامه‌های بخش‌ حمل ‌و نقل، انطباق بیشتر فعالیتها با برنامه‌ها و سیاستهای بالادستی، كاهش افراط و تفریطها و رفتارهای ناهماهنگ و انفعالی یا سلیقه‌ای، كاهش فشارهای سیاسی بر بخش، افزایش رضایت مردم و ارتقای بهره‌وری از امكانات و منابع و نهایتا هماهنگی بخش با توسعه پایدار كشور می‌گردد.


در غیاب طرح جامع حمل ‌و نقل، الگویی علمی و منظم برای برنامه‌ریزی بلندمدت بخش حمل‌ و نقل و بكارگیری شیوه‌های حمل ‌و نقل در دست نمی‌باشد و فعالیت های برنامه‌ریزی، احداث، بهره‌برداری و پشتیبانی در هر یك از زیربخش های حمل ‌و نقل در ‌هاله‌ای از ابهام و بدون هماهنگی كامل با دیگر شیوه‌های ترابری و دیگر بخش های اقتصادی و اجتماعی صورت می‌پذیرد و علاوه بر هدر رفتن بخشی از سرمایه‌ها و امكانات، چه بسا كمبودها یا تراكم موضعی عرضه خدمات ایجاد می‌شود و نارسائی فعالیتهای مقطعی و ناهماهنگ را نشان می‌دهد. جالب است كه در قانون تغییر نام وزارت راه به وزارت راه‌وترابری (مصوب 1353) اولین وظیفه وزارت راه‌وترابری مطالعه و تنظیم برنامه‌های جامع ترابری كشور تعیین شده است.در همين راستا مطالعات اوليه طرح جامع حمل و نقل كشور در سال 1382 با همكاري شركت مترا و مشاور خارجي EGIS شروع شد.

 

جلد اول - گزارش فاز یک

جلد دوم - گزارش فاز دو

جلد سوم - گزارش فاز سه

جلد چهارم - گزارش فاز چهار

 
راهکار کاهش تلفات جاده‌ای چیست؟ مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل

9 درصد از کل کشته‌ها در سال‌های اخیر مربوط به تصادفات در راه‌های روستایی است.

راهکار کاهش تلفات جاده‌ای چیست؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس آمارهای موجود هر ساله بیشترین تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات ترافیکی کشور در راه‌های اصلی، آزاد راه‌ها و بزرگراه‌ها است . با بررسی انجام شده حدود 9 درصد از کل کشته‌ها در سال‌های اخیر مربوط به تصادفات رخ داده در راه های روستایی بوده است.

با توجه به کمتر بودن حجم عبوری از راه‌های روستایی نسبت به سایر راه ها تعداد کشته شدگان در حدود 1800 نفر در یک سال بوده که باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام شود.

بطور کلی عوامل متفاوتی ممکن است بر این آمار تاثیر گذار باشد که از آن جمله می‌توان به عدم کنترل و نظارت دقیق بر این معابر، بالا بودن سرعت جریان عبوری، فاصله تا مراکز امداد و خدمات رسانی، وضعیت نگهداری و مدیریت معبر و دور بودن از مراکز جمعیتی اشاره کرد.

رئیس پلیس راهوار ناجا در این باره می‌گوید: راه‌های اصلی،آزاد راه‌ها و بزرگراه‌ها بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده که این امر نشانگر این است که در راه‌های روستایی چالشی وجود ندارد.

باتوجه به این در محورهای اصلی به دلیل تردد بالای وسایل نقلیه و به خصوص در فصل‌های تابستان و ایام تعطیل این آمار به صورت انفجاری بالا می‌رود بطور مثال اگر یک روز تعطیل به تعطیلات پنج شنبه و جمعه اضافه شود ناگهان شاهد سرازیر شدن سفرهای تهران به محورهای شرق استان تهران هستیم که به دلیل نبود زیر ساخت‌ها در طول مسیر هراز و گاهی فیروز کوه بار ترافیک در این جاده‌ها متراکم می‌شود که باید در حوزه زیر ساختی جاده‌ها به لحاظ ایمنی سازی و توسعه اقداماتی انجام شود.

بیشترین تصادفات رانندگی در جاده‌های روستایی باتوجه به اینکه فرهنگ ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده های برون شهری و داخل شهری آن طور که باید در روستاها رخ نداده بیشترین تصادفات نیز در همین جاده‌ها رخ می‌دهد.

به طور مثال تصادفات رانندگی ملکان مربوط به جاده‌های روستایی است، در این شهرستان با توجه به آمار کمتر از 3 درصد موتور سواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند. همچنین 7 درصد تصادفات جاده‌ی قائن مربوط به راه‌های روستایی است که 64 درصد تصادفات جاده‌ای این شهرستان در 13 روز اول مهر در راه‌های روستایی انجام شده است.

3 درصد از تصادفات استان زنجان در جاده های فرعی روستایی رخ می‌دهد زیرا مسیرهای روستایی به دلیل نبود پلیس و دوربین‌های ثبت تخلف، قواعد و اصول رانندگی رعایت نمی‌شود.

براساس آمار تصادفات شهرستان نیکشهر در جاده‌های روستایی 45درصد تصادفات فوتی و جرحی در محدوده این شهرستان و در جاده‌های غیر استاندارد روستایی اتفاق افتاده است.

امید است که با تحلیل و ارزیابی تصادفات جاده‌های روستایی ،تعیین نقاط حادثه خیز در آن ها ،اعمال قوانین و مقررات ترافیکی، تغییر رفتارهای ترافیکی جهت افزایش نظم و انضباط، بکارگیری تجهیزات هوشمند در راه‌های روستایی و راه‌های کاهش خطرات حاشیه در این راه‌ها، آمار تصادفات در جاده‌های روستایی و اصلی کاهش یابد.

 

گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان

 
سرهنگ رحمانی: بارش باران و ترافیک روان در جاده‌های کشور مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور به تشریح آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور پرداخت.

سرهنگ نادر رحمانی رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور در گفت‌و‌گو با گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور، اظهار کرد: طبق ‌آخرین گزارشات دریافتی از مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور در تمامی جاده‌ها و معابر کشور وضعیت ترافیکی عادی و روان گزارش شده است.

 

وی بیان کرد: بر همین اساس در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، خوزستان، ایلام، چهار محال بختیاری، قزوین، گیلان، مازندران، تهران در اکثر محورها و در استان خراسان رضوی در محورهای قوچان و چناران-مشهد خراسان شمالی محور کمن بید و زنجان محور زنجان-قزوین، سمنان محور گرمسار، کردستان محورهای مریوان و بانه، کرمانشاه محور گیلانغرب، آذربایجان غربی محورهای ارومیه- تبریز و خوی- ماکو و در یزد محور اردکان- ناین بارش باران گزارش شده و در سایر راه‌ها و محورهای مواصلاتی کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است.

 

رحمانی در پایان عنوان کرد: تردد تمامی کامیون و کامیونت‌ها تا اطلاع ثانوی در محور کرج – چالوس ممنوع است.

 

گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان

 
ساخت و بهره برداری از خطوط پرسرعت حومه ای در دنیا مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل

 

 

 

نام فایل ساخت و بهره برداری از خطوط پرسرعت حومه ای در  دنیا
منبع

مهدي مهرابي

فرستنده

علی کرمی

دانلود

دریافت فایل lبصورت PDF

 
قانون حمایت از سامانه های حمل و نقل ریلی شهری و حوم مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل

 

 

 

نام فایل قانون حمایت از سامانه های حمل و نقل ریلی شهری و حوم
منبع

-

فرستنده

علی کرمی

دانلود

دریافت فایل lبصورت PDF

 
<< شروع < قبلی 1 2 بعدی > انتها >>

صفحه 1 از 2
 

توسعه حمل و نقل محور

کلیه حقوق این سایت مربوط به مرکز اطلاعات علمی و تخصصی حمل و نقل و ترافیک بوده و استفاده از مطالب آن
تنها با ذکر منبع بلامانع است

مشاور بازاریابی اینترنتی و سئو : گروه تخصصی مستر کاما