***   ترویج تفکر علمی و تخصصی حمل و نقل و ترافیک و استفاده از تجارب سایر کشورها ***

مزایای عضویت در سایت

elektronik sigara elektronik sigara ukash ukash zirkonyum diş satış ve resmi sitesi zirkonyum diş

ورود اعضا



امروز

جمعه, 28 مهر 1396

بانک اطلاعات تخصصی

پروژه ملی مسیر

خرید یکپارچه بلیت سفرهای برون شهری

اعضای آنلاین

ما 77 مهمان آنلاین داریم
 
ساخت نخستین قطار خورشیدی جهان در استرالیا مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
مدهای حمل و نقل برون شهری - ریلی
یکشنبه, 01 مرداد 1396 ساعت 09:26

به گزارش ایرنا، 'جون گریمس' مدیر اجرایی انجمن انرژی خورشیدی استرالیا، روز پنجشنبه گفت قطاری در هند وجود دارد که برق چراغ ها و فن هایش با انرژی خورشیدی تامین می شود، اما قطاری که انرژی آن کاملا از خورشید تامین شود هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

به نوشته تارنمای 'اس.بی.اس'، وی اعلام کرد پروژه ای که شرکت راه آهن 'بایرون بی' به دنبال آن است، نخستین تجربه قطار کاملا بهره مند از انرژی خورشیدی در دنیا است.

شرکت راه آهن 'بایرون بی' توسط یک شرکت بهره برداری از زغال سنگ به نام 'بریان فلانری' اداره می شود و به گفته 'جرمی هولمس' سخنگوی این شرکت، نخستین قطار خورشیدی شرکت 'بایرون بی' با دو واگن احتمالا تا پیش از کریسمس سال جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.این قطار در بخشی از یک خط آهن فعالیت خواهد کرد که سال 2004 بسته شد.
اداره ملی مقررات ایمنی ریلی استرالیا در حال بررسی و حل و فصل برخی از موارد جزیی در این پروژه است و انتظار می رود مجوز فعالیت این قطار توسط این اداره صادر شود.

این قطار در هر مسیر سه کیلومتر را از 'بایرون بی' تا 'نوت بیچ' طی خواهد کرد و به 'المنتس بایرون' خواهد رسید که یک منطقه تفریحی پنج ستاره است که سهامداران عمده شرکت غیرانتفاعی راه آهن بایرون بی هستند.

دو سال قبل قرار شد این قطار دیزلی باشد، اما ماه دسامبر شرکت تصمیم گرفت همگام با فناوری های جدید، این قطار را با انرژی خورشیدی راه اندازی کند.

این قطار صفحه خورشیدی انعطاف پذیر و یک باتری خورشیدی 77 کیلوواتی دارد. ایستگاه قطار در 'نورت بایرون' هم ظرفیت تولید 30 کیلووات برق را دارد که برای شارژ باتری قطار استفاده می شود و هنگامی که قطار در ایستگاه نیست، برق آن به مصارف دیگر خواهد رسید.

در دوره ای که نور خورشید به مدت طولانی و به اندازه کافی به قطار نرسد نیز باتری قطار می تواند از برق تامین شده توسط منابع غیر خورشیدی شارژ شود.

یک موتور دیزلی نیز برای مواقع اضطراری در قطار در نظر گرفته شده است. این پروژه قرار است با گذر زمان رفته رفته کامل تر شود.

منبع: ایرنا

 
 

توسعه حمل و نقل محور

کلیه حقوق این سایت مربوط به مرکز اطلاعات علمی و تخصصی حمل و نقل و ترافیک بوده و استفاده از مطالب آن
تنها با ذکر منبع بلامانع است

مشاور بازاریابی اینترنتی و سئو : گروه تخصصی مستر کاما