***   ترویج تفکر علمی و تخصصی حمل و نقل و ترافیک و استفاده از تجارب سایر کشورها ***

مزایای عضویت در سایت

elektronik sigara elektronik sigara ukash ukash zirkonyum diş satış ve resmi sitesi zirkonyum diş

ورود اعضا



امروز

دوشنبه, 27 آذر 1396

بانک اطلاعات تخصصی

پروژه ملی مسیر

خرید یکپارچه بلیت سفرهای برون شهری

اعضای آنلاین

ما 41 مهمان آنلاین داریم
 
بزرگراه های الکتریکی مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
سایر - ITS
شنبه, 06 مهر 1392 ساعت 23:09

بزرگراه های الکتریکی آینده تصویری از تراموا را در ذهن یادآوری خواهد کرد.

در عصر حاضر گرایش بیشتر سازندگان اتومبیل  استفاده او تولید وسایل نقلیه الکتریکی می باشد. حرکت به سوی  محو آلودگی ، از اثرات نقل و انتقال الکتریکی در آینده است که افق گسترده ای دارد. وسائل نقلیه باری نقش عمده ای در ترافیک  بزرگراه ها و جاده ها دارند.

گروه  زیمنس در آلمان آزمایشی انجام داده  است که بر اساس تکنولوژی  تراموا می باشد ، اما برای کامیون های موجود در جاده طراحی شده  که وسیله نقلیه باری به پانتوگراف جدیدی مجهز شده که بطور اتوماتیک بلند میشود تا با کابل های هوایی اتصال برقرار کند و نیروی برق را به دیزل هیبرید منتقل کند.

انرژی از ترمزهای دینامیکی، بازیافت شده و برای استفاده وسایل نقلیه دیگر دوباره به سیستم باز می گردد.

نمای کلی بزرگراه الکتریکی زیمنس  که در بیست و ششمین نشست سالانه وسایل نقلیه در لس آنجلس انتشار یافت، یک سیستم دو قسمتی داشت شامل معرفی یک سیستم زنجیروار دو قطبی که دارای یک یا چند لنز بر روی کانال های انتقال بار می باشد که برای یک انتقال

الکتریکی دو طرفه تهیه شده و  وسیله تغذیه سیم هوایی است که  منبع برقی قابل اطمینانی می باشد. شعباتی که در پروژه آزمایشی اخیر مورد استفاده قرار گرفته است دارای یک سیستم سوئیچینگ ولتاژ متوسط DC، یک ترانسفورمر برق، یک یکسو کننده 12 دیودی منظم و یک مبدل تحت کنترل می باشد (برای بازگردانی انرژی الکتریکی که توسط ترمزهای دینامیکی تولید میشود)

دومین قسمت ، وسایل نقلیه باری  با پانتوگراف های جدید منطبق شده اند  با یک سیستم کنترل هوشمند که هم به صورت اتوماتیکی با سیم های هوایی اتصال برقرار می کنند و از طریق یک اسکنر داخلی ردیابی می شود و هم به صورت دستی توسط راننده کنترل میشود. این ادوات در بالای کابین راننده نصب می شود و این سیستم قابلیت ردیابی موقعیتهای مربوطه سیمهای ارتباط هوایی را به پانتوگراف دارد و هرحرکت جانبی کامیون را از طریق یک وسیله تنظیم کننده افقی فعال، متعادل می کند.

وسایل نقلیه آزمایشی نیز منطبق با قطارهای دیزل برقی شده اند و به صورت یک دیزل از یک موتور برقی کارآمد برق می گیرند، موتور وسیله نقلیه یک ژنراتور را به کار می اندازد که  آن نیز یک موتور زیردست را به راه می اندازد و میله گاردان ماشین را می چرخاند، هنگامیکه وسیله نقلیه تحت قدرت برق بزرگراه های الکتریکی در حرکت است، تنها با یک موتور برق حرکت می کند. زیمنس می گوید که راننده اصلا متوجه انتقال بین حالت های مختلف رانندگی نمی شود.

از آزمایش میدانی درآلمان چنین برآورد شد که پتانسیل عملکرد کامل را داشته و به  شرایط  آب و هوا و بارگیری  وابستگی ندارد، وهمچنین از آلایندگی بسیار کمتری برخوردار می باشد و صرفه جویی سوخت را نیز به همراه داشته و از نقطه نظر جریان ترافیک نیز به نظر نمی رسد که مشکلی ایجاد کند و با سرعتی بالغ بر 90 کیلومتر بر ساعت بدون هیچ مشکلی تحت انتقال مستقیم نیروی برق حرکت می کند.

 
 

توسعه حمل و نقل محور

کلیه حقوق این سایت مربوط به مرکز اطلاعات علمی و تخصصی حمل و نقل و ترافیک بوده و استفاده از مطالب آن
تنها با ذکر منبع بلامانع است

مشاور بازاریابی اینترنتی و سئو : گروه تخصصی مستر کاما