کنفرانس ها و سمینارها

سخنراني جديد شهردار تهران در همایش “مدیریت شهری و راهنمایی و رانندگی”

شنبه ، ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ، ۱۰:۴۱

شهردار تهران با تاکید براینکه ما باید ۲ کار مهم را برای رفع معضل ترافیک انجام دهیم گفت : ما باید در شهرداری تهران بر حمل و نقل عمومی متمرکز شویم و بعد برای وسایل نقلیه شخصی محدودیت ایجاد کنیم .

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که تعریض خیابان های دماوند ، پیروزی و امام خمینی(ره) در حال تکمیل است گفت : من تاکید کرده ام وقتی گسترش و تعریض این خیابان ها اتفاق می افتد حق نداریم این ظرفیت را زیر پای خودروهای شخصی بگذاریم تا آن ها راحت تر در شهر جولان دهند و حتما باید از ظرفیت های جدید برای توسعه حمل و نقل عمومی استفاده کنیم . حالا هر کجا شد اتوبوس های تندرو و هرکجا که نشد اجازه دهیم تاکسی ها نسبت به خودروهای شخصی تک سرنشین تقدم داشته باشند.

قالیباف تصریح کرد : روزی که می خواستیم خطوط اتوبوس های تندرو را در خیابان انقلاب ایجاد کنیم ، شاهد بودید که چه فضا سازی هایی صورت گرفت اما روحیه من این است ، جایی که کار منطقی ، با خرد جمعی و درست باشد پایش می ایستم و منطق درست را با هر هزینه ای اجرایی می کنم .

شهردار تهران تصریح کرد : روزی که خط اتوبوس تندرو در مسیر خیابان انقلاب را راه اندازی می کردیم برخی دوستان می گفتند چون در این مسیر مترو احداث می شود ساخت خط ویژه اتوبوس کاری اضافی است ، من گفتم این کار اضافی نیست و حتی اگر در سه سال آینده مترو هم راه بیافتد و دیگر این خط مسافر نداشته باشد باز برای ۳ سال هم این کار اقتصادی است که اتوبوس های تندرو را راه اندازی کنیم .

وی ادامه داد : امروز خط مترو ایجاد شده ، آیا تاثیری در حجم مسافران اتوبوس های تندرو گذاشته ؟ امروز هم  خط اتوبوس های BRT در مسیر خیابان انقلاب بسیار شلوغ است .

شهردار تهران گفت : لازم نیست با مردم با آمار سخن گفت ، کافی است که تصاویر ۶ سال قبل خیابان انقلاب و آزادی را در کنار تصاویر امروز قرار دهید و ترافیک را مقایسه کنید تا نحوه مدیریت مشخص شود.

وی با بیان این که باید به حمل و نقل عمومی به ویژه مترو توجه ویژه داشته باشیم گفت : قبلا در تهران سالی ۲٫۵ کیلومتر مترو بیشتر ساخته نمی شد اما با برنامه ریزی ای که از سال ۸۵ صورت گرفت به ساخت سالانه ۳۰ کیلومتر مترو رسیدیم و اگر مشکل نقدینگی حل شود قادریم ساخت مترو را به ۵۰ کیلومتر در سال برسانیم و ظرف کمتر از ۲٫۵ سال ، آینده تهران را از بحران ترافیک خارج کنیم.

قالیباف تصریح کرد : سال ۸۶ محل کنونی واگن سازی مترو یک بیابان بود اما امروز این مجموعه به بزرگترین مجموعه واگن سازی کشور تبدیل شده است یعنی ظرف مدت ۳ سال زمینه تولید واگن مترو در کشور ایجاد شده است ؛ حال کاری نداریم و مهم نیست این موضوعات از طریق برخی رسانه ها و به هر دلیل درست به مردم منتقل نشود ، ما پیرو امام حسین (ع) هستیم و باید خود را در پیشگاه خداوند پاسخگو بدانیم

مطلب قبلی

دوره های مراکز آموزش UIC در آسیا برگزار شد

مطلب بعدی

یازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل ترافیک ایران

ar.basirian

ar.basirian

بدون دیدگاه

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *