دسته‌بندی نشده

طرح جامع حمل و نقل کشور (۱۳۸۲)

طرح جامع حمل ‌و نقل به عنوان اساس اقدامات دراز مدت بخش حمل ‌و نقل دارای اهمیت و حساسیت بسیاری است و آثار گسترده‌ای در كل كشور از ابعاد مختلف خواهد داشت و باعث غنی و علمی شدن هرچه بیشتر تصمیمات و برنامه‌های بخش‌ حمل ‌و نقل، انطباق بیشتر فعالیتها با برنامه‌ها و سیاستهای بالادستی، كاهش افراط و تفریطها و رفتارهای ناهماهنگ و انفعالی یا سلیقه‌ای، كاهش فشارهای سیاسی بر بخش، افزایش رضایت مردم و ارتقای بهره‌وری از امكانات و منابع و نهایتا هماهنگی بخش با توسعه پایدار كشور می‌گردد.

در غیاب طرح جامع حمل ‌و نقل، الگویی علمی و منظم برای برنامه‌ریزی بلندمدت بخش حمل‌ و نقل و بكارگیری شیوه‌های حمل ‌و نقل در دست نمی‌باشد و فعالیت های برنامه‌ریزی، احداث، بهره‌برداری و پشتیبانی در هر یك از زیربخش های حمل ‌و نقل در ‌هاله‌ای از ابهام و بدون هماهنگی كامل با دیگر شیوه‌های ترابری و دیگر بخش های اقتصادی و اجتماعی صورت می‌پذیرد و علاوه بر هدر رفتن بخشی از سرمایه‌ها و امكانات، چه بسا كمبودها یا تراكم موضعی عرضه خدمات ایجاد می‌شود و نارسائی فعالیتهای مقطعی و ناهماهنگ را نشان می‌دهد. جالب است كه در قانون تغییر نام وزارت راه به وزارت راه‌وترابری (مصوب ۱۳۵۳) اولین وظیفه وزارت راه‌وترابری مطالعه و تنظیم برنامه‌های جامع ترابری كشور تعیین شده است.در همين راستا مطالعات اوليه طرح جامع حمل و نقل كشور در سال ۱۳۸۲ با همكاري شركت مترا و مشاور خارجي EGIS شروع شد.

 

برای دانلود فایل‌های طرح جامع، روی لینک های زیر کلیلک کنید:

جلد اول – گزارش فاز یک

جلد دوم – گزارش فاز دو

جلد سوم – گزارش فاز سه

جلد چهارم – گزارش فاز چهار

مطلب قبلی

تحول در هوانوردي با ساخت فرودگاه هاي دايره اي در پروژه Endless runaway

مطلب بعدی

ابلاغ سند توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی

TTIC

TTIC

بدون دیدگاه

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *