فرهنگ ترافیک

ديگر در بندر هامبورگ راه‌بندان‌هاي ترافيکي وجود ندارد

۱ ژوئن ۲۰۱۵ ، هامبورگ ، آلمان – برگرفته از سايت www.nxp.com

امروز نهاد مديريت بندر هامبورگ (HPA) و شرکت نيمه هادي NXP بطور مشترک از اولين چراغ راهنمايي هوشمند در بندر هامبورگ پرده‌برداري کردند. اين امر جريان ترافيک کاميون‌ها را بهينه مي‌کند و رانندگان را در بندري با ترافيک سنگين فزاينده، سريعتر و ايمن‌تر هدايت مي‌کند. چراغ راهنمايي بندر هوشمند[۱] پروژه‌اي ديگر است که توسط HPA براي جلوگيري از ازدحام ترافيکي و انتشار آلاينده‌ها انجام شده است و بخشي از تلاش‌هاي کلي HPAبراي افزايش استفاده از فناوري اطلاعات در اين اقدامات آينده‌نگر مي باشد.

چراغ راهنمايي بندر هوشمند توسط HPA با همکاري شرکاي تجاري از جمله شرکت‌هاي NXP، زيمنس، Heusch/Boesefeldt و Hamburg Verkehrsanlagen اجرا شده است. با چراغ راهنماي هوشمند، کاميون‌ها سريعتر به اطراف بندر هدايت خواهند شد و در نتيجه به کاهش انتشارCO2 کمک مي‌شود. يک سامانه ارتباطي شبکه محلي بي‌سيم خودرويي مخصوص که ارتباطات خودرو– با- هرچيز (V2X) ناميده مي‌شود، به خودروها اجازه مي­‌دهد تا به صورت بي‌سيم و امن با اجزاي تجهيزات زيرساختي مانند چراغ راهنمايي، علائم جاده‌اي و مناطق در دست تعمير جاده‌اي ارتباط برقرار کنند. گروهي از خودروها که به تقاطع نزديک مي‌شوند مي‌توانند با چراغ راهنماي هوشمند ارتباط برقرار نمايند که آن را سبز کنند يا سبز نگه دارند تا خودروها بتوانند بدون توقف عبور کنند. به علاوه فناوري راديوشناسه (RFID) به چراغ راهنمايي اين اجازه را مي‌دهد تا کاربران جاده‌اي آسيب پذير را در پيرامون خود شناسايي کند و براي جلوگيري از تصادفات، به طور خودکار هشدارهاي خطر را از طريق فناوري V2Xبه کاميون‌هاي درحال نزديک‌شدن ارسال نمايد.

شرکت نيمه هادي NXP ، پيشروي فناوري در حوزه ارتباطات خودرويي امن، راهکارهايي را براي ارتباطات بي‌سيم، V2X، RFID تأمين کرده است و حفاظت از داده‌ها و امنيت را تضمين مي­‌کند. زيمنس شريک ديگر پروژه، سالهاي اخير تجربه بسياري در حوزه چراغ‌هاي راهنمايي هوشمند کسب کرده و تحقيقات خود را به سمت سامانه­‌هاي چراغ‌راهنمايي و ماژول‌هاي ارتباطي سوق داده است که براي مشارکت بين يک خودرو و چراغ راهنمايي طراحي شده‌اند. در پروژه چراغ راهنمايي بندر هوشمند، زيمنس مسئول برقراري ارتباط با چراغ راهنمايي و تغييرات مهندسي ترافيک بوده است. شرکت Hamburg Verkehrsanlagen نيز تمام اعضاي بخش­هاي فني مختلف پروژه را براي عمليات با يکديگر مرتبط نموده و يکپارچه­‌سازي آنها را در کل سامانه به عهده داشته است.

فرانک هورچ وزير اقتصاد، حمل و نقل و نوآوري هامبورگ مي‌گويد:« بندر هوشمند يک مولفه کليدي از  راهبرد شهر ديجيتالي[۲] است که در ابتداي سال توسط مجلس سناي هامبورگ تصويب شده است. نوآوري‌هايي که اينک در بندر هامبورک توسط HPA و NXP در حال آزمايش هستند، سهم مهمي در هرچه رقابتي‌تر کردن بندر برعهده خواهند داشت و به منافع مکاني آن براي شهر هامبورگ مي‌افزايند. ما نياز به راهکارهاي هوشمند ترافيکي داريم تا هم ايمني و هم کيفيت زندگي مردمي که در اينجا زندگي مي‌کنند را بهبود بخشند.»

دکتر سباستين ساکس، مدير عامل و مدير ارشد بخش ديحيتال در HPA مي‌گويد:« ما قصد داريم تا بطور قابل توجهي ايمني و بهره‌وري ترافيک و مديريت حمل‌ونقل باري در بندر هامبورگ را با پروژه‌هاي بندر هوشمندمان افزايش دهيم. اين مهم نيازمند راه‌‌کار‌ها و ايده‌هاي نوآورانه است. شرکت NXP بر اساس تجربيات و تخصص‌اش در حوزه مديريت هوشمند ترافيکي و ارتباطات امن، يک شريک راهبردي کليدي نوآور براي ما است.»

کرت سيورز معاون اجرايي بخش خودرو در شرکت نيمه‌هادي NXP مي‌گويد:« NXP با صنعت خودرو، شرکاي زيرساخت و مقامات دولتي سرتاسر دنيا کار ‌مي‌کند تا جريان‌هاي ترافيکي، ايمني در ترافيک و عمليات جابجايي را در کلانشهرهاي جهان بهبود بخشد و ايمني داده در جهان هوشمند مرتبط امروز را تضمين کند. دفتر مرکزي ما و مهمترين مرکز نوآوري NXP در مديريت هوشمند ترافيکي و امنيت فناوري اطلاعات در هامبورگ آلمان واقع شده است. ما خوشحال هستيم که اکنون با همکاري HPA قادريم تجربه و توانمندي خودر را در اختيار هامبورگ و شهروندان آن قرار دهيم.»

چراغ راهنمايي هوشمند، امروز (۲۰۱۵/۰۶/۰۱) رسماٌ با حضور فرانک هورچ وزير اقتصاد هامبورگ، دکتر سباستين ساکس مديرعامل و مدير ارشد بخش ديجيتال HPA و کرت سيورز معاون اجرايي شرکت NXP در بندر هامبورگ شروع به‌کار خواهد کرد.

درباره نهاد مديريتي بندر هامبورگ

نهاد مديريتي بندر هامبورگ ([۳] HPA) خدمات مديريتي آينده‌­نگر بنادر به‌صورت يک نفر براي هر مشتري[۴] را از سال ۲۰۰۵ ارائه مي‌دهد. HPAمتکي به راهکارهاي نوآوري و هوشمندانه، فرآيندهاي مقرون به‌صرفه، ايمن و کارآمد براي برآوردن نيازمندي‌هاي يک بندر در حال توسعه را در بندر هامبورگ تضمين مي­‌کند. HPA مسئول کارآيي منابع، برنامه‌ريزي پايدار و پياده‌سازي پروژه‌هاي زيرساخت در اين بندر است. اين نهاد يک نقطه تماس براي تمامي انواع سئوالاتي است که به زيرساخت‌هاي کنار دريا، کنار خشکي، ايمني ناوبري کشتي‌ها، امکانات ريلي بنادر، مديريت مالکيت و شرايط کسب­‌وکار در بندر مربوط هستند. HPA تأمين زمين مورد نياز و پيگيري تمام وظايف قانوني مربوطه را تضمين نموده و خدمات صنعتي مورد بندر را فراهم مي‌کند. اين نهاد دانش فني خاص بنادر را به بازار عرضه مي‌کند و جذابيت­‌هاي بندر هامبورگ در سطح ملي و بين‌المللي را ارائه مي­‌دهد.

 


[۱] smartPORT Traffic Light

[۲] (Strategie Digitale Stadt (Digital City Strategy

[۳] Hamburg Port Authority

[۴] one face to the customer: خدمات مشتري مداري که در آن‌ها مشتري براي تمامي خدمات مورد نيازش تنها با يک نفر ارائه دهنده خدمت در ارتباط است.

مطلب قبلی

سامانه هوشمند ارتباط خودرویی

مطلب بعدی

مطالعه تطبیقی صنعت ریلی

ar.basirian

ar.basirian

بدون دیدگاه

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *